مرکز کاشت ناخن ، آموزش کاشت ناخن ، خدمات ناخن

یکبار برای همیشه کاشت ناخن را اصولی و حرفه ای یاد بگیرید برای شرکت در دوره های تخصصی آموزش کاشت ناخن با ارایه مدرک فنی حرفه ای می توانید ....

ادامه...

nails

ARTNAILS.IR

آموزشگاه کاشت ناخن کلبه ارزو 09127009256

خدمات ناخن کلبه ارزو

آموزش کاشت ناخن تخصصی ناخن با ارایه مدرک فنی حرفه ای 09127009256 #کاشت_ناخن #آموزش_کاشت_ناخن #خدمات_ناخن #آرایشگاه_کاشت_ناخن #مرکز_کاشت_ناخن #اموزش_کاشت_ناخن #آموزشگاه_کاشت_ناخن #بهترین_مرکز_کاشت_ناخن #ناخنکار #ناخنکار_حرفه_ای #ناخنکار_خوب #مرکز_کاشت_ناخن_تهران #nails #nailsart #nails_design

 

آموزش کاشت ناخن ، اموزش کاشت ناخن ، ناخنکار حرقه ای ناخنکار حرفه ی ، ناخن کار خوب

 

سوالات آموزش کاشت ناخن

حکم شرعی کاشت ناخن

دوستانی که سوال زیاد درباره حکم شرعی کاشت ناخن داشتند واستون حکم مراجع را راجب کاشت ناخن بصورت یکجا واستون اوردم. به دقت بخونین که حکم مراجع کاملا شفاف و خواست.

سوال با سلام و تشکر از این امکانی که برای من گذاشتید تا بتوانم جوابه سوالم را بگیرم و با خیال راحت این کار را انجام بدهم. من می خواهم کاشت ناخن انجام دهم ولی نمی دانم این کار برای گرفتن وضو و غسل اشکالی به وجود می آورد یا خیر ؟ در جاهای مختلف چیزهای زیادی شنیدم بعضی ها می گویند باید نیت جبیره کنی ولی من این کار را فقط برای زیبایی می خواهم انجام دهم و اصلا نمیدانم میشود باز هم جبیره گرفت و یا نمیدانم نیت جبیره و یا وضو و غسل جبیره چگونه است. یعنی من دائما اینطور وضو و یا غسل کنم و آیا قضا حساب می شود ممنونم اگر توضیح کامل بدهید.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)

جواب برخی از بانوان بخاطر نداشتن ناخن یا زیباتر شدن آن و... اقدام به کاشت ناخن میکنند که موجب اشکالاتی برای وضو یا غسلشان میشود. و مؤمن متشرع باید خواسته های خودش را در چارچوب شرع قرار دهد تا توفیقات الهی از او دریغ نشود.
حضرت آیت الله العظمی بهجت (قدّس سرّه):
۱- شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل این کاشتن جایز نیست، چون اضطرار ندارد.
۲- در وضو و غسل اشکال پیدا مى شود و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب مى شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است؛ ولى اگر این کار را کرد و هنگام وضو یا غسل امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در مسح و غسل عمل به جبیره کند.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه):
۱- کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود.
۲- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار (کاشت ناخن) کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به ‌صورت جبیره انجام دهد (یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدّظلّه):
غسل و وضو با چیزی که مانع از وصول آب می شود صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل و پاک کرد و قصد آرایش، مجوّز چنان کاری نمی شود.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مدّظلّه):
کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه):
کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است. یاحقّ.

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

آموزش کاشت ناخن